מפגש חשיפה לעקרונות וכלים אג'יליים עבור יועצים ארגוניים מקהילת פ.א.י

 

המפגש הונחה על ידי מיכל שלומי, וסופר בו סיפור המקרה של הטמעת אג'ייל ברכש ולוגיסטיקה של התעשייה האווירית, מפי איתן נוסבאום ותומר ציטר.

אלה חלק מהתגובות שקיבלנו בעקבות המפגש שהתקיים ביום ראשון 01.03.21, בו השתתפו כ-80 יועצים ארגוניים:

– המפגש היה ממוקד וערוך מצוין.
– מפגש מעניין, מלמד ותורם.
– כמי שלא הכיר את הנושא מקרוב, זאת הייתה הצצה מרתקת ובגובה העיניים.
– נושא השיתוף של הלקוח תרם המון להבנה.
– מיכל, היית מרתקת היום במפגש. השיתוף של החבר'ה מהתעשייה האווירית הביא עומק נוסף למפגש וזה היה ממש מצוין. עושה לי חשק להכניס את התפיסה הזו לרשות מקומית שאני יועצת בה. אדבר איתך בהמשך. שוב, המון תודה. היה מצוין.
– מאוד מעניין ומלמד. תודה רבה. הדוגמאות היו מצוינות.
– אני מאמינה שבכל ארגון יש אנשים עם ניצוץ בעיניים שיכולים להיות הצ'מפיונים. צריך רק לזהות אותם ולתת להם את המרחב להיות כאלה.

תוכלו לצפות במפגש השלם, או לקרוא על תוכן המפגש, ולהתמקד בנושאים המושכים אתכם. לחיצה על הקישורים תעביר אתכם לנקודת הזמן המתוארת. לנוחותכם, הקישורים מופיעים גם בתיאור הסרטון ביוטיוב, כך שתוכלו לדלג בין חלקי הסרטון במהירות.

 

00:05 ורדית קמחי מציגה את מיכל שלומי ואת נושא המפגש.
01:30 מיכל שלומי מסבירה על אורנטק ועל צוות האג'ייל באורנטק.
03:04 מיכל מתארת את תוכן המפגש.
05:24 מיכל מגדירה מהו "ארגון אג'ילי".
07:36 מיכל מתארת את המטרות של ארגון אג'ילי:
07:45 שיפור איכות וזמן יציאה לשוק – TTM.
08:24 אספקת ערך מתמיד ללקוחות.
08:44 תכנון עתידי. 09:28 שיפור תחזית עסקית.
09:50 מסגרת עבודה מיטבית בין מחלקות.
10:10 הלימה לערכי הארגון ולתרבות הארגונית.
10:20 אוטונומיה, מעורבות ומשמעות.
10:38 תרבות ופרקטיקות של חדשנות ויצירתיות.
11:05 שיפור מתמיד.
11:55 מה זה "אג'ייל" – מה המשמעות המילולית, ומה מהות השיטה?
13:33 המנשר האג'ילי.
17:19 אג'ייל ותרבות ארגונית – ערכים ושיטות אחיות.
18:50 תפיסת העבודה האג'ילית:
18:52 דליברי מתפתח בהשוואה לשיטת מפל המים.
26:26 מיכל עונה לשאלה של משתתפת: "האם בשיטה האג'ילית אפשר ליצור מבנה ארגוני חדש? למשל מבנה גמיש ומשתנה?"
29:18 פרקטיקת הסקראם – בניית בקלוג, תפקידים בצוות, שגרות.
33:33  המינימום ההכרחי כדי לתת ערך ללקוח (MVP).

 

 

סיפור המקרה של הטמעת אג'ייל ברכש ולוגיסטיקה בתעשייה האווירית

 

35:10 מיכל מציגה את איתן נוסבאום ומבקשת ממנו לספר על החיבור שלו לאג'ייל.
37:23 איתן נוסבאום מספר על ההיכרות שלו עם השיטה האג'ילית במסגרת עבודות הייעוץ שעשה.
39:32 איתן מסביר למה הכניסו את השיטה האג'ילית לחטיבת התעופה בתעשייה האווירית.
41:41 איתן מדגיש את ההשפעה של הקורונה על חטיבת התעופה.
42:50 האג'ייל מתאים בדיוק לצרכים שהתעוררו בשטח בתעשייה האווירית.
45:10 תומר ציטר, מנהל הרכש והלוגיסטיקה, מצטרף לשיחה כדי לספר על החיבור שלו לאג'ייל ועל תחילת התהליך בתעשייה האווירית. תומר מספר על הצורך שהתעורר לעשות דיילי בריחוק פיזי, ועל שאלה אחרת לגמרי שעלתה להם: "האם אנחנו עושים את מה שביקשו מאתנו?"
48:15 תומר מספר למה היה להם חשוב להביא את התרבות האג'ילית, ומספר על מנהל שאמר לו: 'אני רוצה לנהל את המינהל ככה – כמו שתומר מנהל את הרו"ל'.
50:01 חי פורשר מבקש מתומר להסביר מה זה Azure DevOps, ולמה זה עוזר בעבודה מרחוק.
53:05 מיכל חוזרת להסביר על פרקטיקות אג'יליות – לוח ה- Kanban וכלים שנוצרו כשכלול שלו.
55:10 מיכל מציגה את הכלי MIRO דרך דוגמה: לוח שנבנה עבור ייעוץ ארגוני.
1:01:26 מיכל עונה על שאלה מהקהל – מהו ספרינט איכותי?
1:03:06 מיכל עונה על השאלה: מה עושה מוביל האג'ייל בארגון ומה המשמעות של עבודה צוותית עצמאית?
1:05:00 מיכל עונה על השאלה: מה תפקיד המנהל / ראש הצוות בארגון אג'ילי, ומי מקבל את ההחלטות?
01:08:00 איתן נוסבאום מספר אנקדוטה בהקשר לשאלה על תפקיד המנהל: איתן שאל את תומר ציטר, מנהל הרכש והלוגיסטיקה, מה קורה איתם ברו"ל, ותומר סיפר שהלו"ז שלו לאט לאט מתרוקן ומתאוורר. ברגע שעושים תהליך הטמעה טוב – כל הסביבה משתנה, וכל העובדים והמנהלים מתיישרים עם התרבות החדשה, והמדדים הברורים לביצוע המשימות מייצרים שקיפות שלא מאפשרת בלבול בנוגע לתחומי האחריות.
1:10:01 לבקשת חי תומר ציטר חוזר לספר על ההטמעה, ומסביר שהם יצרו תפקיד של אדם שיש לו אינטרס חזק להצלחת הפרויקט, והצוות נוצר סביבו. האנשים מבינים שאפשר לסגור משימות וליצור פתרונות בצורה חלקה ובתקשורת ישירה שעוזרת למשימות לעבור לעמודת ה-Done.
1:12:10 מיכל מציגה את חי פורשר, המנהל והמוביל המקצועי של תחום האג'ייל באורנטק, וממובילי התרבות האג'ילית בישראל.
1:13:00 מיכל מסבירה איך אפשר לנהל רטרוספקטיבה ב-Miro, ומהי הרטרוספקטיבה. מיכל מאפשרת למשתתפי המפגש לכתוב על הלוח הערות רטרוספקטיבה ופותחת את שלב השאלות.
1:23:00 תומר ציטר אומר שלדעתו צריך שיהיה מישהו בארגון שיהווה עוגן לתרבות החדשה.
1:25:10 מיכל מזמינה את המשתתפים לפנות אליה בשאלות. ניתן לפנות אל מיכל במייל: michalsh@orantech.co.il
1:25:40 ורדית קמחי מודה למיכל ולשותפים ליצירת המפגש, ולמשתתפים במפגש. ורדית מבקשת ממי שמעוניין לשתף את חברי קהילת הלמידה של פ.א.י שייצור קשר כדי שתהליך הלמידה יימשך. לאירועים נוספים של קהילת פ.א.י: https://pai.pai-net.org.il/learn/events
וובינר בשיתוף פא"י ותע"א